@ Break Time

Thursday, January 31, 2013

:: INSPIRASI:: Isu Kalimah Allah


kucing tidak bersalah sekadar gambar hiasan, jangan ini pun nak buat isu.

Kebiasaannya bila ada isu-isu yang bukan-bukan ni tandanya kiamat nak dekat,...errr maksud saya pilihanraya nak dekat. Puak A menyalahkan Puak B, Puak B menuduh Puak A dan macam-macam. Biasalah nak memancing undi kadang-kadang kucing kencing berdiri pun boleh jadi isu, nasib baik kucing tuh bukan warna hijau atau biru, kalau tak lagi hebat isunya.

Kenapa isu kalimah Allah dalam Bible Bahasa Melayu saja perlu dibantah, sedangkan isu sebenarnya KENAPA PERLU BENARKAN Bible DITULIS DALAM BAHASA MELAYU?? Adakah masing-masing terlepas pandang atas sebab  suka memandang kain orang lain?. 

Yang pelik adakah sekarang ini bible dibenarkan ditulis dalam Bahasa Melayu? Sudah ada penganut Kristian dikalangan orang Melayu kah? Sejak bila pula orang Melayu dibenarkan menganut ugama lain? Hari-hari masyarakat disaji dengan berita berkenaan, namun dimana NGO yang kuat perjuangkan bangsa Melayu, Melayu itu dan Melayu ini? kenapa NGO-NGO ini tak bantah penerbitan bible dalam bahasa Melayu demi menjaga peradaban bangsa yang sinonim dengan Agama Islam?

Tanya diri mana perkara pokok atau perkara utama sekarang?...Isu penggunaan kalimah Allah atau terbitan Bible dalam Bahasa Melayu...??? Atau kedua-duanya perlu dipertahankan?

SAY NO TO BIBLE IN MALAY.


No comments:

::BREAK TIME::